10 Mayıs 2009 Pazar

Çoklu Zekâ Envanteri

Çoklu Zekâ Envanteri
Sevgili Arkadaşlar,

Çoklu Zekâ Sistemi'nden etkin bir biçimde yararlanabilmek için sekiz zekâ türündeki performansınızı bilmeniz gerekir. Daha gelişkin olan zekâ türünüze uygun olan öğrenme stratejilerini kullanmalısınız. Zekâ türlerine göre hangi öğrenme stratejilerini kullanabileceğinize gelecek sayıda yer vereceğiz.

Aşağıdaki envanterde yer alan önermeleri kendi açınızdan değerlendirip puanlamalısınız. Bu puanlamayı ne kadar gerçekçi yaparsanız o kadar sağlıklı sonuçlar alırsınız. Sonra verdiğiniz puanları değerlendirme cetveline aktarıp toplumlarını almalısınız. Elde ettiğiniz toplam puanlara göre sekiz zekâ türü açısından performansınız hakkında bir fikir edinmiş olursunuz. Bir fikir edinmiş olursunuz diyoruz, kesin bir sonuçtan söz etmiyoruz; çünkü Çoklu Zekâ Teorisi'ne göre zekâ kesin olarak ölçülebilir bir yeti değildir.

ÇOKLU ZEKÂ ENVANTERİ

Aşağıda ifade edilen tercihlerin size uygunluğu hakkındaki görüşlerinizi beşli dereceleme ölçeğine göre belirtiniz.

Dereceleme ölçeği:

0 = Hiç uygun değil
1= Çok az uygun
2 = Kısmen uygun
3 = Oldukça uygun
4 = Tamamen uygun

Bölüm 1 0 1 2 3 4
A Öykü anlatmayı, kitap okumayı ve espiri yapmayı severim.
B Matematiksel konulardan hoşlanırım.
C Resim ve çizim yapmayı, olayları zihnimde canlandırmayı tasarlamayı severim.
D Ders çalışırken müzik dinlemeyi severim.
E Düzenli olarak yaptığım en az bir spor/fiziksel etkinlik vardır.
F Arkadaş grubu ile çalışmayı severim.
G Hayatımda iz bırakan olaylara ve iç dünyamla ilgili gelişmelerle ilgili olarak düşünür ve yazarım.
H Uygun zaman bulduğumda şehirden uzaklaşmayı ve doğayla iç içe yaşamayı isterim.

Bölüm 2 0 1 2 3 4
A Ayrıntıları çok iyi hatırlayan bir hafızam vardır.
B Mantıksal düşünmeyi ve zihinsel jimnastik yapmayı gerektiren oyunları severim.
C İçinde bolca resim ve şekillerin olduğu yayınları tercih ederim.
D Bir konuyu ezberlerken konuyla ilgili kafiye yaratmayı severim.
E Uzun süre hareketsiz oturmakta zorlanırım.
F Bir şeyi ezberlemek istediğimde çalıştıklarımı başkalarına anlatmak isterim.
G Tek başıma çalışmayı severim.
H Yeşilliklerde yürümeyi, ağaçlara ve çiçeklere bakmayı severim.

Bölüm 3 0 1 2 3 4
A Söz ve sözcük oyunlarını severim.
B Bir şeyi ezberlemek gerektiğinde olayların mantıksal sıralamasını yaparım.
C Tartışma esnasında, konunun dışında kalıp sessizce gözlemleyip çözüm üretmeye çalışırım.
D İş yaparken, ders çalışırken sık sık kendi kendime tempo tutar veya bir melodi mırıldanırım.
E Bir şeylere bakarken dokunmayı severim.
F Başka öğrencilere ders anlatarak yardım etmeyi severim.
G Zayıf ve güçlü yanlarım hakkında gerçekçi bir bakış açısına sahip olduğumu düşünüyorum.
H Bahçe işleriyle ve toprakla uğraşmayı severim.

Bölüm 4 0 1 2 3 4
A Kitap okumayı severim.
B Tecrübe etmeyi ve deneysel çalışma yapmayı severim.
C Yazılı yönergeler yerine haritaları tercih ederim.
D Bir müzik aletini orta karar veya iyi derecede çalabilirim.
E Ağaç işleri, maket yapmak, örgü örmek gibi etkinlikleri severim.
F Arkadaşlar sıklıkla benim önerilerimi isterler.
G Kendimi güçlü bir iradeye sahip ve özgür düşünen biri olarak görürüm.
H Canlılarla ilgili kitap okumayı/ belgesel izlemeyi severim.

Bölüm 5 0 1 2 3 4
A Dil sürçmeleri, tekerlemeler, kafiyeli sözcüklerle eğlenmeyi ve eğlendirmeyi severim.
B Bilimsel alandaki gelişmeler ilgi alanıma girer.
C Hayal kurmayı severim.
D Bir melodiyi doğru olarak söylemem için onu bir iki kere duymam yeterlidir.
E Konuşurken jest ve mimiklerimi çok kullanırım.
F Güreş ve koşu gibi bireysel sporlardan çok, futbol gibi takım sporlarını severim
G Bir şeyi ezberlerken gözlerimi kaparım ve konuyu hissetmeye çalışırım.
H Bazı insanların çevre ve doğal hayat hakkındaki duyarsızlıkları beni üzmektedir.

Bölüm 6 0 1 2 3 4
A Arabada giderken çevredeki manzaradan çok yazılar dikkatimi çeker.
B İnsanların söz ve davranışlarındaki mantık hataları dikkatimi çeker.
C Yap-boz gibi görsel bulmaca oyunlarını severim.
D Şarkı söylemeyi severim; kimi zaman kendimi bir melodiyi mırıldanırken bulurum.
E Bir şeyi ezberlerken onu bir veya birkaç kez yazarım.
F Bir sorunum olduğunda tek başıma çözmeğe çalışmak yerine yardımını ve fikrini alabileceğim birini ararım.
G Bir tartışma olduğunda, ortalık yatışana kadar oradan uzaklaşırım.
H Bir konuda düşüncemi açıklarken gördüğüm, okuduğum, duyduğum şeyleri karşılaştırır ve ona göre hareket ederim.

Bölüm 7 0 1 2 3 4
A Bir şeyi ezberlemek zorunda kaldığımda hatırlatacak anahtar sözcük kullanırım.
B Çalıştığım konularda sınıflandırma yapılması, sayılarla ve grafiklerle ifade edilmesi onları daha kolay anlamamı sağlar.
C Renklerin anlam ve etkilerine karşı duyarlıyım.
D Tartışmalarda yüksek sesle konuşmayı veya bir tür ritm içinde hareket etmeyi severim.
E Boş zamanlarımı genellikle dışarıda geçirmek isterim.
F En az üç sırdaş diyebileceğim yakın arkadaşım vardır.
G Kalabalık bir tatil mekânı yerine bir köy ya da yayla evinde hafta sonu geçirmeyi tercih ederim.
H Hayvanları severim ve beslediğim bir hayvanım var veya olmasını isterim.

Bölüm 8 0 1 2 3 4
A İlgi alanıma giren konularda tartışmalara katılmayı veya düşüncelerimi yazıyla ifade etmeyi severim.
B Tartışmalardan mantıksal sonuçlar çıkarırım.
C Fotoğrafçılık gibi hobilerden zevk alırım.
D Bir şarkının notasının yanlış çalındığını veya yanlış seslendirildiğini kolayca fark ederim.
E Yeni bir beceriyi izleyerek veya okuyarak öğrenmek yerine yaparak/ yaşayarak öğrenmeyi tercih ederim.
F Kalabalık ortamlarda sıkılmam, rahat davranırım, organizasyonlara katılmayı, gruplara üye olmayı severim.
G Hayatla ilgili aklımı kurcalayan kimi konular var ve bunlar üzerinde kafa yorarım.
H Bitki ve hayvan isimlerini öğrenmekten zevk alırım.

Bölüm 9 0 1 2 3 4
A Bir araç çalışmadığında veya bozulduğunda kullanım kılavuzunu okurum.
B Bir araç çalışmadığında veya bozulduğunda çalışma sistemini düşünerek çözmeye çalışırım.
C Bir araç çalışmadığında veya bozulduğunda nasıl çalıştığına ilişkin kullanım kılavuzundaki diyagramlara, şekillere bakarım.
D Bir araç çalışmadığında veya bozulduğunda aklıma bir şey gelene kadar parmaklarımı ritmik olarak şaklatırım veya ayağımla ritim tutarım.
E Bir araç çalışmadığında veya bozulduğunda parçaları bir araya getirip tamir etmeye çalışırım.
F Bir araç çalışmadığında veya bozulduğunda bana yardım edecek birini ararım.
G Bir araç çalışmadığında veya bozulduğunda onu tamir etmeye değer mi diye düşünürüm.
H Bir araç çalışmadığında veya bozulduğunda tamir etmek için bir şeyler ararım.

Bölüm 10 0 1 2 3 4
A Grup tarafından yapılacak ödev verilirse, kütüphane araştırması yapmayı veya yazı yazmayı üstlenirim.
B Grup tarafından yapılacak ödev verilirse, tablo ve grafik yapma görevini üstlenirim.
C Grup tarafından yapılacak ödev verilirse, resimleri çizmeyi tercih ederim.
D Grup tarafından yapılacak ödev verilirse, müzik kısmını hazırlamayı tercih ederim.
E Grup tarafından yapılacak ödev verilirse, desteğimi verip bir model oluşturmaya çalışırım ve planlama yaparım.
F Grup tarafından yapılacak ödev verilirse, grubu organize etmeye yardımcı olurum ve grubu yönetirim.
G Grup tarafından yapılacak ödev verilirse, tek başıma çalışmayı ve kişisel duygu ve düşüncelerimi anlatmayı tercih ederim.
H Grup tarafından yapılacak ödev verilirse, bilgiyi kategorilerle organize etmeyi ve sınıflandırma bölümünü üstlenmeyi tercih ederim.

0 yorum: